Voordelen van Instagram die je nog niet weet

Instagram is meer dan alleen een manier om jaloers te worden op de vakantiefoto’s van je vriend. Hoewel het pijn doet om die reisfoto’s te zien terwijl je op je werk zit, zijn de voordelen van Instagram verstrekkend.

Denk maar aan de enorme hoeveelheden nieuwe producten en diensten die je waarschijnlijk hebt ontdekt op Instagram via betaalde advertenties op sociale media of vrienden die merken waar je nog nooit van hebt gehoord taggen in hun posts. Natuurlijk verbindt sociale media ons, maar wat moeilijk is, is om die connecties naar je belangrijkste bedrijfsactiva te krijgen – je klanten.

Voor bepaalde sectoren kan het weglaten van Instagram uit uw kooptraject uw vermogen om nieuwe klanten te bereiken ernstig beperken. Dus om je op weg te helpen, geven we een paar tips.

Hier zijn drie voordelen van Instagram die je misschien nog niet wist:

Elke dag meer bedrijven en consumenten

Met meer dan 25 miljoen bedrijven die Instagram actief gebruiken om hun doelgroep te bereiken in plaats van Insta volgers kopen, is het gemakkelijk te begrijpen waarom zoveel mensen de app gebruiken om te winkelen. In de huidige retailwereld met directe toegang willen shoppers visuele content om hen te helpen bij het nemen van aankoopbeslissingen.

Ze willen niet alleen visuals, maar consumenten willen deze content van mensen zoals zij.

Het groeiende netwerk van Instagram helpt merken en winkeliers visuals te gebruiken om hun producten beter te beschrijven en te detailleren. En naarmate het netwerk groeit, begrijpen shoppers dat Instagram een betrouwbare bron kan zijn voor meer productinformatie en visuals.

Dat betekent dat jouw doelgroep al klaar is om jouw inhoud in hun feed te zien verschijnen. Niet alleen verwachten je klanten het, maar Instagram heeft hun app de afgelopen jaren veel bedrijfsvriendelijker gemaakt met verschillende functies voor het koppelen, het maken van landingspagina’s en het taggen van producten.

De klantervaring is belangrijk voor zoveel merken en retailers, daarom blijft Instagram deze functies pushen. De voordelen van Instagram groeien met zijn gebruikersbestand, dus het is misschien gewoon tijd om je aan te sluiten of je marketingstrategie aanzienlijk te verbeteren.

Gebruik alle visuele marketingfuncties op Instagram

Visuele inhoud stelt shoppers in staat om aankopen te doen met meer diepgaande details en afbeeldingen van wat ze willen kopen. Maar dat betekent niet dat je gewoon elke dag foto’s en video’s van je producten moet toevoegen en het een dag moet noemen.

Retailers worden veel slimmer in hoe en waar ze adverteren voor shoppers op Instagram. Daarnaast creëren merken en retailers betere content op het platform omdat ze zich richten op de juiste Instagram-formaten en functies die gebruikers daadwerkelijk leuk vinden.

Klanten aanspreken waar ze hun tijd doorbrengen

Meer dan 800 miljoen mensen gebruiken Instagram elke maand en meer dan 500 miljoen loggen elke dag in. De tijd die op Instagram wordt doorgebracht is behoorlijk verbazingwekkend en voor merken en retailers is dit een netwerk om zich te engageren en in contact te komen met je achterban.

Dat is veelzeggend, want ongeveer 80% van alle Instagram-accounts volgt minstens één bedrijf. Het visuele netwerk is perfect voor merken die niet gebombardeerd willen worden met verkoopteksten, aankondigingen en andere berichtgeving. In plaats daarvan werkt Instagram zoals het werkt wanneer je je vrienden volgt – als je visuele inhoud ziet die je leuk vindt, ga je ermee aan de slag.

Lees ook: 7 Voordelen van akoestisch panelen