Factoren om op te letten in een abonnement-gebaseerde economie

Steeds meer bedrijven nemen het bedrijfsmodel voor abonnementen over en moeten daarom nadenken over hoe ze zich kunnen positioneren voor groei op lange termijn.

Als u denkt over het implementeren van een abonnementsbusinessmodel, zijn er enkele trends waar u zich bewust van moet zijn.

Wilt u telefonisch Directopzeggen bereiken? Bel dan 0900 1840 (90ct/min)

Een sterke prijsstrategie is de sleutel tot groei

Het begrijpen van de kernwaarde van uw bedrijf is de sleutel tot het opbouwen van een abonnementsprijsmodel. Deze kennis zorgt ervoor dat u iets in rekening brengt waar klanten bereid zijn voor te betalen. Vergeet niet: wanneer de omzet gebonden is aan terugkerende relaties met de klant, moeten eventuele aanpassingen in de prijsstructuur niet alleen rekening houden met de impact op uw inkomstenstroom, maar ook met de ervaring van de klant.

NPS-scores zijn omlaag

De Net Promotor Score (NPS) is een geweldige manier om te meten hoe klanten zich voelen over de waarde die uw bedrijf biedt. De verschuiving naar het te gelde maken van klantrelaties heeft geresulteerd in gestaag dalende NPS-scores. Deze daling betekent dat klanten, om gelukkig te blijven, meer verwachten van bedrijven.

Een gebalanceerde aanpak houdt de kwaliteit van de klanten vast

Als u zich alleen richt op acquisitie of op een enkele, hoogwaardige prijsstelling, zal dat het vermogen van uw bedrijf om te groeien schaden. Het opschalen van een abonnementsbedrijf vereist meer retentie-inspanningen en een betere productpositionering om het te laten werken. Inzicht in hoe u een 3:1 CAC-/LTV-verhouding kunt handhaven is een must om uw bedrijf te laten groeien.

Als u denkt aan het gebruik van het bedrijfsmodel voor abonnementen om uw bedrijf te laten groeien, is het belangrijk om te begrijpen hoe deze factoren uw inspanningen kunnen helpen of belemmeren. Wanneer u deel gaat uitmaken van de op abonnementen gebaseerde economie, moet u een consistente positieve klantervaring bieden om ervoor te zorgen dat klanten terugkomen.

De op abonnementen gebaseerde economie is er om te blijven

Het abonnementsmodel blijft in bijna elke markt aan populariteit winnen. Maak gebruik van de kracht van dit model voor uw eigen bedrijf door zoveel mogelijk te leren over de op abonnementen gebaseerde economie. Als u zo veel mogelijk over het onderwerp leest, kunt u efficiënter groeien naarmate de markten zich verder ontwikkelen.

Lees ook: Meest voorkomende vragen over belastingen