5 Voordelen van beeldherkenning voor bedrijven

Van het bouwen van betere content tot het effectiever concurreren op hun markt, er zijn verschillende tips die jouw kleine bedrijf kan volgen om beter gebruik te maken van en te profiteren van predicting machine learning en AI beeldherkenning.

Lees hieronder de voordelen die AI beeldherkenning met zich meebrengt voor marketeers.

Bouw betere inhoud

Beeldherkenning onderscheidt unieke betekenissen binnen afbeeldingen. Het implementeren van beeldherkenning kan voordelig zijn bij de marketing van een digitaal merk. Het gaat om het herkennen van objecten in een afbeelding met behulp van machine learning algoritmen en bouwt een database op tot een essentiële bouwsteen. Dit kan worden toegepast op klantgerichte zoekopdrachten, marketing en analytics, en social media commerce, om er een paar te noemen. Met deze verandering kunnen marketeers voor kleine bedrijven hun campagnes aanpassen door de uitingen van gebruikers in de gaten te houden en in ruil daarvoor betere content creëren.

Voorbereiden op toekomstige processen

Beeldherkenning is niet alleen geavanceerde technologie, maar ook een geweldige procesautomatiseringstechniek, vooral voor kleine bedrijven. Beeldherkenning helpt bij het identificeren van plaatsen, mensen, voorwerpen en nog veel meer dingen in digitale beelden. Een digitaal beeld is opgebouwd uit beeldelementen, vaak pixels genoemd, die elk een numerieke weergave hebben voor hun intensiteit of grijswaarde, die eindig en discreet is. De computer neemt een beeld dan waar als numerieke waarden van deze pixels. Momenteel zijn deep learning-algoritmen of neurale netwerken de beste beeldherkenningstechnieken op de markt. Deze technologie is van groot nut, vooral bij het verminderen van menselijke fouten en het optimaliseren van de processen voor kleine bedrijven die actief zijn in beveiliging, marketing, authenticatie en andere industrieën. Voortdurende snelle ontwikkelingen in beeldherkenning zullen bedrijven helpen zich voor te bereiden op de toekomst waarin ze met succes de voordelen van gezichts-/objectherkenning kunnen beheren en oogsten.

Opnemen in automatisering

Beeldherkenning is een technologie die gebruik maakt van afbeeldingen of beeldgegevens om objecten in een afbeelding te identificeren en kan beeldinhoud herkennen, annoteren, labelen en organiseren. Deze technologie kan in kleine bedrijven worden gebruikt om afbeeldingen van producten, inhoudslijsten voor eCommerce sites en borden zoals menu-items in restaurants te herkennen. Eigenaars van kleine bedrijven kunnen beeldherkenningssoftware gebruiken om formulieren en documenten automatisch te vullen met informatie over hun winkel, producten en werknemers, zonder de gegevens zelf manueel in te typen.

Inzet bij wervingsprocessen

Beeldherkenning identificeert elementen van een afbeelding. De foto van een potentiële werknemer op LinkedIn kan bijvoorbeeld omgekeerd worden doorzocht, zodat deze ook op Facebook, Twitter of andere social media apps te vinden is. Dit geeft aanwervingsmanagers inzicht in hoe een kandidaat echt is doordat ze een groter beeld krijgen van zijn leven en interesses. Deze technologie kan aanwervende managers helpen kandidaten te vinden die de juiste fit zijn voor hun bedrijf.

Variabelen in afbeeldingen identificeren

Beeldherkenning verwijst naar technologie die variabelen in een afbeelding identificeert, zoals mensen, gebouwen, logo’s, plaatsen, en meer. Beeldherkenning kan kleine bedrijven ten goede komen omdat het kan worden gebruikt om beelden te identificeren en te vinden die gerelateerd zijn aan het bedrijf. De praktische toepassingen van beeldherkenning zijn talrijk. Een klein grafisch ontwerpbureau kan deze technologie bijvoorbeeld gebruiken om het web af te zoeken om te zien of hun ontwerpen zonder toestemming worden gebruikt.

Lees ook: Wat zijn de voordelen van een wellnesscenter?