De voordelen van het uitbesteden van de klantenservice

Bij het uitbesteden van de klantenservice gaat het er niet noodzakelijkerwijs om dat u de bocht om gaat – het gaat erom dat u uw best doet om aan de behoeften van de klantenservice van uw klanten te voldoen en hen een positieve ervaring achter te laten.

Het hebben van een golf van nieuwe klanten en een verhoogde interesse in uw bedrijf is een groot probleem om te hebben. Echter, als uw voicemail vult, e-mails onbeantwoord blijven, en niemand is het beheren van alle live chat vragen – je mist kansen om te profiteren van de vraag en de groei van uw bedrijf.

Een van de voordelen van klantenservice uitbesteden vandaag de dag is dat de ouderwetse offshore callcenters en BPO’s die een slechte reputatie hebben opgebouwd op weg zijn naar buiten en worden vervangen door meer niche-specifieke bedrijven die bemand zijn met echte specialisten. De meeste moderne retailers en e-commerce merken (en hun klanten) eisen dit niveau van integratie en bekendheid.

Deze nieuwe aanpak wordt ook wel Customer Support as a Service genoemd, waarbij het woord ‘Service’ impliceert dat deze oplossingen schaalbaar zijn en geen noemenswaardige investeringen vooraf of minimale volume-eisen met zich meebrengen.

De disruptoren in deze ruimte zijn elk gericht op verschillende industrieën, maar het gemeenschappelijke thema is het aanpakken van de uitbesteedbare kwesties die uniek zijn voor elk bedrijf, terwijl het interne personeel de unieke, hoogwaardige en laag-volume vragen kan (en zou moeten) behandelen die alleen zij kunnen beantwoorden.

Zelfs met deze nieuwe uitbestedingsmogelijkheden zijn er genoeg nadelen en is het belangrijk om de voor- en nadelen tegen elkaar af te wegen. De manier waarop u met uw klanten omgaat, is uiteindelijk de factor die het bedrijf zal maken of breken, vooral als u een niche retailer of een KMO bent.

Laten we eens kijken naar de grootste voordelen van het uitbesteden van klantenondersteuning en waarom ondernemers en ondernemers voor deze weg kiezen.

Voordelen van het uitbesteden van klantenservice

Het bespaart geld

Het uitbesteden van klantenservice is vaak een minder duur alternatief voor het inhuren van fulltime klantenservicemedewerkers en het betalen van overuren tijdens drukke seizoenen (tot 60%). Bedrijven die de klantenservice uitbesteden, kunnen financiële verlichting zien in het gebruik, de verkoopkosten en de kosten van het personeelsverloop. Daarnaast kan een uitbesteder flexibele en betaalbare personeelsopties bieden, waaronder een prijsstructuur die per resolutie in rekening brengt, niet per uur.

Meer dekking

Outsourcing geeft u de mogelijkheid om uw concurrenten te “outsourcen” door het aanbieden van uitgebreide ondersteuning na afloop van de uren en in het weekend.

Meer taalopties

Bedrijven die de klantenservice uitbesteden kunnen hun klantenbestand uitbreiden door meer taalopties toe te voegen dan alleen Engels. Dit is een voordeel dat u niet hoeft te beheren. Zorg er gewoon voor dat u dit voordeel adverteert zodat potentiële klanten het weten.

Minder hoofdpijn

Voor velen is de mogelijkheid om volledige dekking te hebben in meerdere talen zonder dat het allemaal hoeft te worden beheerd, meer waard dan de basiskostenvoordelen.

Potentieel kortere reactietijden

Meer ‘hands on deck’ betekent een aanzienlijke verkorting van de reactietijden, wat een belangrijke drijfveer is voor de klanttevredenheid (en minder slechte recensies online).

Betere technologie en middelen

Door verbinding te maken met een klantenservice-outsourcer of contactcenter krijgt u toegang tot de nieuwste technologie en een pool van middelen waarin u anders misschien niet zou kunnen investeren.

Lees ook: Meest voorkomende vragen over belastingen